Pumival a suliban


Két hölgy, négy pumi. Ugyanaz a szenvedély és még néhány érdekes párhuzam ...



  -         - Kérlek, mutatkozz be és mutasd be a kutyáidat is!

Magdi és Abos
-          Magdi - Kovács Lászlóné ( Kremniczky Magdolna )Mesterlaki Abos 2 ½ éves pumi kan tenyészthető, terelő ösztönpróbás, kiállításokon:  Kölyök o.: nagyon ígéretes BISIII,  1X HPJ, 1Xres. CAC, 4XCAC,CACIB, 1XHFGY/BOB ,  HD mentes/freeA , patella: mentes/free, PRA: mentes/free. A másik kis pumink Kondacsipkedő Lepetye „Kócos” 4 hónapos. 

Kócos és Abos












     






  Ilda - Abonyiné Elek Ildikó-Ilda vagyok, Baján a Duna parti városban élek kis családommal.
Két gyönyörű, okos fiam van: Balázs és Előd. Kutyusok:
Lara egy 11 éves Puli szuka, akit a Balázs fiam kapott a Férjem szülinapjára. Ő Körmöndi Imre, Kolduskerti Kenneléből való. Lara a mi kapucsengőnk, hiszen ha valaki fellép a bejárati ajtónk lépcsőjére, azt Ő jelzi elsőként.

Sugó, aki egy 10 hónapos Pumi lány, Szalai László, Galla-Hegyi Kenneléből érkezett.
Loki, szintén Pumi, 4 hónapos legényke,       Menyhárt   Kriszta Vöröskői-Kondacsipkedő    Kenneléből származik.


Ilda és Sugó
   




Loki és Sugó


        -  Hogyan kezdődött nálad a munkakutyázás?

-        Magdi  - 1991-ben családi házba költöztünk és így meg lett a feltétele a kutya tartásra. Családunk tagja lett egy német juhász kan nagy örömünkre. Lányunk járt vele iskolába aztán munka versenyekre. Mi őt hoztuk vittük.  Nagyon jó volt a közösség családias és barátságok kötődtek a mai napig tart és most is ide járunk suliba. Nekem 1993-ban vettünk egy német juhász szukát. Ettől kezdve aktívan jártam sulira. IPO.I szinten vizsgáztam Grétivel és kiállításon HCH címet értünk el. Gréti lányával folytattam Sábával. 


      Ilda - Igazából, amióta az eszemet tudom, nagy kutyarajongó voltam. De az igazi kutyázásom 14 évesen kezdődött, Helga nevű Német Juhászommal. Nekem Ő volt az első számú társam. Reggel 6 órakor (iskola előtt), mi már a Duna-partot jártuk egy kiadós sétára. Akkor ismerkedtem meg a kutyaiskolával is. Nagyon meghatározó élmény volt ez számomra, mert felfedeztem Kedvencemben rejlő képességeket és megtanultam, hogy rendszeresség, a következetesség, kitartás és persze egy jó nagy adag szeretet a titka az egésznek!



   -  Mit jelent, illetve miért fontos Neked a kutyasuli?

-         Magdi - Szerintem nagyon fontos a kutya suli a kutyáknak  fajtától függetlenül az alap fegyelem miatt.  Nekem a kutya suli nagyon jó kikapcsolódás,   mozgás a kutyával együtt és ha a kutyám jól csinálja a feladatokat az nagy sikerélmény! Az egy nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a bemutató csapatban lehetünk. 




       Ilda  - A kutyaiskola számomra a második otthonom! Azt vallom, hogy minél előbb kezdi az ember, annál könnyebb dolga lesz a kutyusával, a közös élettel. A szocializáció más kutyákkal, emberekkel az első lépcsőfok! Az alap engedelmességi parancsokat (hozzám, ül, feküdj, lábhoz és marad), minden kutyának tudnia kellene - szerintem. Az Ebek, mai rohanó világunkban való beilleszkedésük nem is olyan egyszerű ám!


-          - Melyek azok a feladatok, amiket a legjobban szeretnek a kutyáid, ill. milyen terveitek vannak?
  Magdi - Abos nagyon aportos ezért a flyballozunk.  Mi iskolánk minden kiállításon és más rendezvényekre meghívást kap kutya bemutatóra sowra. Munkavizsgára is készülünk. Az agilityvel mi még csak ismerkedünk, mert most lett meg a felszerelés. 









Ilda  - Sugó egy igazi energiabomba, aki hihetetlen gyorsan tanul. Abban a pillanatban, ahogy kimondom, hogy –hozzám, lábhoz azonnal ott terem. Fantasztikusan dolgozik, pedig még gyerek! Igazi élmény, ahogy megszűnik számára a világ csak én és a feladatok léteznek. Vele készülünk tavasszal a házi versenyünkre, ami a Bajai Kutyaiskolában lesz megtartva. Későbbiekben pedig BH-szintű ( Begleithundprüfung) alap engedelmességi vizsgát tenni és versenyeken szeretnénk indulni. Tartottunk néhány sikeres bemutatót Óvodásoknak. Nagy sikert aratott a sulink pár résztvevője, köztük természetesen Sugó is. Volt ott Border Collie, Szálkásszőrű Tacskó, Labrador, Berni Pásztor, Német Juhász és Pumi! Bemutattuk, hogy kutyáink hogyan engedelmeskednek, milyen okosak, majd a gyerekek meg is simogathatták Őket. Szeretném, ha terelésben is kipróbálhatnám kutyáimat, erre talán nyáron sor is kerülhet. Oda mindkettőt viszem, és alig várom!


-          -  Az új jövevény milyen hatással volt az idősebb pumidra és a családra?
   Magdi -  A kis Kócos a családunk új tagja.  Abos nagyon szereti mindent megenged neki. Jól meg vannak és hiába van két kutya ház együtt alszanak. Olyan nagy változást nem okozott. Most már öt is viszem sulira és ő is szinte mindet elsőre csinál.


  Ilda - Sugó nagyon barátságos természetű, így nem okozott meglepetést, hogy Lokit rögtön az érkezéskor befogadta. Loki tartózkodó az idegenekkel. Ha Ő kiváncsi Rád, akkor odamegy, de ha nem, akkor megtartja számára biztonságosnak tetsző távolságot. Sokan nem tudják ezt elfogadni, ha egy kutya nem szalad hozzánk azonnal. Pedig magunkból kiindulhatnánk, mi sem cimborázunk mindenkivel! A kutyáknál is van olyan, hogy nem szimpatikus valaki vagy valami. Az ember meg ilyenkor elkezdi a „gügyögést”, hátha akkor „megolvasztja a jeget”. Loki ha valakit megszeret, arra ráül… szó szerint!  Olyankor Ő a legbájosabb baba a világon. Természetesen vele is már sulizunk, nagyon ügyes! Visszatérve a két Pumira… nagy a „szerelem” közöttük, mindig együtt vannak. Játék, hancúrozás a napi program majd összebújva alszanak el. Teljes a harmónia, igazából nem is veszi észre az ember, hogy 1 kutya vagy 3-om. Felőlem jöhetne még! - A család mellettem kutyásodott el, de ez így jó! Az én gyerekeim tisztelik, szeretik és tudnak az állatokkal bánni. A Férjem –Csaba, hát mit is mondjak… a 20 év alatt megszokhatta kutyás hóbortom, de szerintem teljesen el is fogadta. Imádja Őket, bármikor számíthatok Rá, ha segítségre van szükségem. A Pumikat Tőle kaptam ajándékba, szerintem ez mindent elmond!


-           
-         - Egyszer Pumi , örökké Pumi?! 
      Magdi - Már régen cicáztam a pumival és 2012 nyarán sikerült. Nekem most már könnyebb egy közepes testű és egy nagyon okos kutyával dolgozni és élni. Nagyon gazdacentrikus !!

       Ilda - Valószínű, hogy Pumi nélkül nem leszek soha… mert a Pumi az Pumi!





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mariell de Marque kennel (english)

Galla - Hegyi kennel

Az agility