PumiPower

  Egy agilityre hangolt quertett

Angelika Bradl és az ő pumijai


- Hello Angi! Először is szeretnék gratulálni az EO-hoz és a svájci eredményekhez.
- Köszönöm!


- Hogy találkoztál a pumival?
- Az első pumival 12 évvel ezelőtt találkoztam ő a luxemburgi Roland Lutz kutyája volt. Először azt gondoltam a pumijáról Tammyról: "Oh, ez a kutya nem néz ki valami jól!". De aztán láttam az agility pályán és az nagyon meggyőző volt. Volt lehetőségem, hogy agilityzzek vele és ez nagy hatással volt rám, mert tűz volt a kutyában. De még a külleme mindig nem tetszett. Két évvel később ismét találkoztam Rolandal és Tammiyval és vele volt a fiatal pumija Gipsy. Beleszerettem a kutyába és a fajtába!



- Milyen régen versenyzel?
- 2002 tavaszán kezdtem versenyezni az első kutyámmal Asteriával aki egy nagytestű keverék volt. Egy évvel azelőtt kezdtem az agilityt gyakorolni magamtól. A klubomban akkoriban volt valami akadály pálya, de senki nem tudott az agilityről semmit. Így hát vettem egy könyvet és nekikezdtem.



- Mi a véleményed a pumik munkájáról?
- A pumik fantasztikusak! Ritka fajtának számít az agility versenyeken - én nem vagyok "átlagos" és a kutyáim sem azok. Ha egy nagyon gyors pumit akarsz az agilityn, akkor nagyon lelkesnek kell lenned és gyorsnak is. És jó, ha nagyon becsületes vagy, ezt úgy értem: ha hibázol ne okold a kutyát, mert általában az emberek hibáznak... Azt is el kell fogadnod,hogy a pumik elég hangosak amikor lelkesek.



- Kérlek mutasd be a kutyáidat néhány szóban.
- A legidősebb Dana egy belga tenyésztőtől van. Az ő nagypapája volt Miklós a leghíresebb finn agilitys pumi a 90-es években. Dana 10 éves lesz decemberben. Vele eleinte maxiban indultunk, mivel ő 45 cm. Mindenesetre az EO -ban indult négyszer és megnyert néhány versenyt A3-ban is. Phoebe, (Apródombi Hurrikán) az aktuális Championom, ő 6 éves. Eddig négyszer indult az EO-n. Sajnos nem tudtuk megcsinálni az AWC minősítést. Phoebe egészen fantasztikus, gyors, telis-tele munkakedvvel, de a pályán kívül nyugodt és kiegyensúlyozott. Nagyon hálás vagyok Petrának a tenyésztőjének ezért a kutyáért! Malou "Cosma de la ville aux trois vallees" a legfiatalabb. Németországból kaptam, ő teljesen más mint Phoebe, bár az eredményeik hasonlóak. Malounak tapasztalatra és bizalomra van szüksége, hogy megmutassa a tehetségét a versenyen, de minden edzésen és versenyen egyre gyorsabb és ha így folytatja egy igazi rakéta lesz belőle.



- Milyen versenyeken vettél részt és milyen eredményekkel?
- Sok versenyen vettem részt. A legnagyobbak EO, Austrian Championships, AWC-Selections, Austrian Championate,... Az EO-k mellett részt vettem német, svéd, belga és svájci versenyeken. Szereztünk titulusokat, de ezek nem igazán érdekelnek.... Nekem a legfontosabb dolog az agilityben, hogy jól érezzük magunkat a kutyáimmal.



- Melyik eredményre vagy a legbüszkébb?
- Én eredményre nem vagyok büszke, a kutyáimra vagyok büszke és a velük való munkám eredményére.

- Köszönöm és sok szerencsét a fiatal pumiddal is!
- Köszönöm!

YouTube Channel: pumipower

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mariell de Marque kennel (english)

Galla - Hegyi kennel

Az agility