Mester és tanítványai


Pilisi-Kócos Jóbarát "Minek"
Nem lehetett nem észre venni, hogy egy fiatal lány a pumijával, az idei CAC és CACIB kiállításokon rendszeres résztvevője a BIS programoknak. Nem is akármilyen eredményekkel. Volt már legszebb magyar fajta, csoportgyőztes és bizony legutóbb a kiállítás legszebb kutyája is.



  - Kérlek, mutatkozz be!
  - Mester Virág vagyok, 15 éves, szüleimmel lakom Esztergomban és a középiskola 1.osztályát járom az Árpádházi-Szent Erzsébet Középiskola Általános iskola és Óvoda intézményében.

  - Hogy rögtön a közepéje vágjunk, én arra lennék kíváncsi, hogyan válik valaki handlerré? Gondolom, kutyás családba kell születnie.
  - Igen kell a kutyás családi háttér, aki támogat és segítségedre van akár utaztatással akár a kutyák ellátásában.
  - Mi volt az a pillanat, amikor eldöntötted, hogy te profi handler akarsz lenni vagy ez egy hosszabb folyamat következménye?
  - Igen ez hosszabb folyamat. Én is beleszülettem. Anyukám bologneseket tenyészt 15 éve. Az első kutyusunk pont egyidős velem. Már kiskoromban is eljártam anyával kiállításokra, de akkor még csak, mint néző. 2009-ben indultam el először Junior handlerbe akkor még anya unszolására. Utána szinte minden kiállításon indultam kisebb nagyobb sikerekkel. Nagyon megszerettem, életem részévé vált ez az egész. Ahogy idősödtem én is rájöttem, hogy nem olyan könnyű handlernek lenni, mint azt sokan gondolják. Úgy kell dolgozni a ringben, hogy az emberek felfigyeljenek rád, és felkeressenek azzal, hogy rád bízzák kutyájuk felvezetését. 


  - Eddig milyen fajtákkal dolgoztál és mennyire igényelnek más felvezetést illetve, hogy az adott fajtát mennyire kell ismerned?
  - Eddig dolgoztam afgán agárral, orosz agárral, magyar agárral, salukival, bolognesevel, havanesevel, labradorral, golden retrieverrel, angol szetterrel, gordon szetterrel, rövidszőrű magyar vizslával, amerikai akitával, fehér törpe schnauzerrel, pireneusi hegyi kutyával, pumival, border collieval és aussieval. Szinte minden fajta más-más felvezetést igényel. Például egy agárral nem lehet erősen bánni, ők finom gyengéd bánásmódot igényelnek, míg egy akitával vagy vizslával határozottan, keményen kell bánni. Egy kiállítás előtt mindenképp tanulmányozni kell annak a kutyának a standardjét amit fel fogsz vezetni, hogy tisztába legyél vele és ha a kutya nem hibátlan tudd, milyen előnyös tulajdonságait kell kiemelni, hogy szép összképet mutasson.



Mik a céljaid, terveid?
  - Egyik álmom, hogy a világ legnagyobb kiállításán a Cruft’s –on képviselhessem Magyarországot a Junior Handlerek versenyében. Minden évben van egy pontverseny a magyar junior handlerek között. Aki a legtöbb pontot szerzni a magyar CACIB kiállításokon, az képviselheti az országot. Az 1.helyezett kap 3 pontot a 2.helyezett 2-t és a 3.helyezett pedig 1-et. Idén nagy örömömre van esélyem a kijutásra! De Komáromban lesz a végső megmérettetés. Most ez a legközelebbi és egyik legnagyobb cél számomra.

  -  És most térjünk rá a pumira. Vele mi a helyzet? Mostanában igen szép sikereket értek el. Könnyű vele dolgozni?
  - Szerencsére okos fajta, de nagyon sok időmbe telt, hogy minden bírálati lapon ott legyen, hogy kitűnő/gyönyörű ringdresszúra. Majdnem egy éven keresztül napi 1-2 órát töltöttünk el Minekkel a pumimmal a kertben. Minden nap 4-5 óra fele voltunk kint. Ha 4-kor nem mentem ki a pórázzal, labdával, jutalomfalattal a kezemben, akkor jött az ugatás, nyüszítés, hogy „anya menjünk mááár!!”. Minden gyakorlás után jött a játék és így könnyen dolgoztunk. Tudta, hogy először munka és utána mehet a labdázás.

  - Adnál néhány jó tanácsot a pumi felvezetéséhez és bemutatásához?
  - Szerintem a legtöbb pumi úgy van, hogy „a labdáért/játékért bármit”. 3 dologból áll egy jó pumi felvezetés 1. szeretet 2. fegyelem 3. játék. A kutyában tudatosítani kell, hogy mikor kell dolgozni és mikor lehet bohóckodni/játszani, de mindezt szeretettel. És miután szépen megy a munka vagy jól csinál valamit azonnal jöhet a játék. Onnantól ő tudni fogja, hogy mik az elvárásaink.

  - Köszönöm a beszélgetést és további sok sikert itthon és külföldön egyaránt! A Cruft's-ra való kijutáshoz pedig nagyon drukkolunk neked!
  - Köszönöm!





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mariell de Marque kennel (english)

Galla - Hegyi kennel

Az agility