Egy Jeles alom a Pilisi-Kócos kennelből

 
    Egy nagyszerű kiállítási eredmény kapcsán faggattam Holdmpf Dórát a Pilisi-Kócos kennel kutyáiról, a nagyszerű "J" betűs alomról, tenyésztésről és persze a rendkívüli Ajnárról.


-           - Először is engedd meg, hogy gratuláljak! Milyen érzés volt mikor megtudtad, hogy nyert Jelly és honnan tudtad meg?
  -Köszönöm! Nagyon boldog voltam! Igazából nem is tudtam, hogy Chris és Tom Jelly-t (P-K Jeles) viszik a Világkiállításra. Így igencsak meglepődtem, amikor vasárnap késő délelőtt kaptam tőlük egy sms-t, hogy Jelly lett a CACIB-os szuka Helsinkiben, majd kb. 10 percre rá, hogy BOB lett! Nagyon örültem! Nem győzök elég hálás lenni Chrisnek és Tomnak, hogy pont Jellyt vitték magukkal. Hisz több kitűnő küllemű saját tenyésztésű pumijuk is van, akik megállták volna a helyüket ezen a kiállításon.

Jelly


-            -Így már anya és lánya is világgyőztes, aki szintén saját tenyésztés. Mesélj egy kicsit Pilisi-Kócos Ajnárról.
  -Igen, sőt a másik lánya is, hisz P-K Jellem tavaly fiatal világgyőztes lett itt Magyarországon. Ajnár! Hát igen. Nem tagadom, nálam ő a favorit. Mivel a nálam született kiskutyákat hozzá viszonyítom, elég magasak az elvárásaim. Nagyon jól örökíti a rövid törzset, hosszú keskeny fejformát és a sötét pigmentet. Az eddigi legnagyobb sikerem a tenyésztés során. „ A tökéletes anatómiával rendelkező pumi”, hogy Korózs Gábort idézzem. 

Ajnár


-            -Sok nagyszerű pumi született már nálad, de talán ez a J betűs alom a legsikeresebb és legjobb is egyben. Miért pont Mariell De Marque Vilden Ydor?
  -Igen, ez az alom tényleg jól sikerült… A kanok kiválasztása nálam mindig elég „macerás”. Tisztában vagyok Ajnár tulajdonságaival (külső-belső), tudom mit akarok javítani, erősíteni, megőrizni belőle. Olyan kant kerestem, aki megfelel az elvárásoknak és beleillik ebbe a képbe. A külföldi pumis barátaimnál is sokat érdeklődtem. Végül szűkült a kör és maradt Ydor. Azért nagyon izgultam, mert előtte csak fényképen láttam és persze az csalóka lehet. De szerencsére élőben is „nagyon rendben” volt. Megfelelő méret, sötét pigment, határozott viselkedés, rövid törzs, gyönyörű fej. (Az egészségügyi vizsgálatokra itt nem térnék ki, mert az természetesen alap.) Kell ennél több? Persze az már a szerencsén múlik, hogy melyik kutya mit örökít, így abban csak bízni tudtam, hogy minden az elképzeléseim szerint alakul.

Ydor


-           - Mit tudhatunk Jelly testvéreiről?
  -Jókedv Franciaországban él. Román és Francia champion, Többszörös CAC, CACIB és BOB győztes.

Jókedv "Jazz"


  -Jellem „Maszat” nálam lakik. Tavaly fiatal Világgyőztes lett Mo-n. Emellett HJCH és remélem ősszel meglesz a HCH is. Többszörös CAC, CACIB és BOB nyertes.

Maszat


  -Jóbarát „Minek” itt lakik Esztergomban egy barátnőmnél. Szintén HJCH, ősszel remélem HCH. Szintén többszörös CAC, CACIB, BOB nyertes. Junior handler versenyben és a BIS körben rendszeresen díjazott.

Minek


  -Jómadár Szlovákiában él, de az én tulajdonomban van. Ő az egyetlen, aki fekete maradt az alomból. Jó kiállású, tenyészszemlével rendelkező, de nekem már nagyméretű kan. Így ő megmarad családi kedvenc kategóriában.

Jómadár


  -Jóság. Róla tudok a legkevesebbet. Svédországban él, egy magyar családnál. Ők egy családtagot kerestek, mikor őt választották. Kölyökkorában nagyon tetszett sokat hezitáltam, közte és Maszat között.

-            -Több mint 10 éve született az első pumik a Pilisi-Kócos kennelben. Eddig, ha jól számolom 11 alom látott napvilágot.  Ez a viszonylag alacsony alomszám minek tudható be? Milyen elvek alapján tenyésztesz?
  -Tényleg? Atya ég! Ezt soha nem számoltam így ki… Igazából eddig 12 alom született a nevem alatt. Ezt azért írom így, mert ebből a „B”, „G”, „H”, „K” almok nem nálam láttak napvilágot, csak segítettem a létrejöttükben, a párválasztásban.
Hát célom nem a pumik létszámának növelése. Ez lehet, hogy nagyképűen hangzik, de így van. Nem a kutyákból élek, ez csak hobby… Akkor hozok le almot, ha a szukához megtalálom az elvárásaimnak megfelelő kant. Ha ez nem jön össze, akkor nem lesznek kölykök. A szukáim ezen okból kifolyólag szinte 4 éves koruk előtt nem is kerültek tenyésztésbe. Természetesen megfelelve a standard előírásainak. A pumi számomra egy olyan terrier jellegű juhászkutya, amely a 21. században a városban és vidéken is megállja a helyét. Küllemében tükrözi a terrieres vonásokat. Amire igyekszem hangsúlyt fektetni: rövid törzs, hosszú keskeny fej, sötét pigment, megfelelő mellkas mélység és szélesség. Elegáns megjelenés (alsó és felső vonal) és mozgás. Belső tulajdonságaiban igyekszem megtalálni a kellő egyensúlyt a terrier és a juhászkutya között. Érzékeny, de emellett határozott karakter a célom, mellyel könnyű az együttélés, akár munka, akár családi kutyaként.


  -Kik vagy ki a kennel új reménységei, reménysége?
  -Az L alomból van nálam egy kis kan, Legenda. És a testvére Lelkes is igen ígéretesnek tűnik… Meglátjuk mi lesz belőlük!

Legenda

Lelkes

    
-            -Jövőbeli tervek?
  -Hát a következő anyuka-jelölt Írisz. Bár már ő is jelölt kb. másfél éve. Még nem találtam meg a hozzá illő kant. Egyelőre keresem.

Írisz
  -Köszönöm az interjút és további sok sikert Neked és a Pilisi-Kócos pumiknak!
  -Mi is köszönjük!
Az alábbi linken még több infó a kennelről.

-           Pilisi-Kócos kennel

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mariell de Marque kennel (english)

Galla - Hegyi kennel

Az agility